برگرفته از وبلاگ ناربو؛
هنگامی که در حوزه خاصی متخصص محسوب می شوید، حتما مهارت های لازم برای انجام موفق پروژه های آن حوزه را دارید. فریلنسینگ به طورکلی بر این پیش فرض بنا شده است؛ انجام کاری که در آن مهارت دارید و کسب پول از آن.
اما نکته این است که فریلنسرها هم مانند کارمندان اداره ها باید مهارت های عمومی را بدانند. آنها باید وارد بازار رقابت شوند، مشتری های تعرفه های بازاریابی دیجیتال در ناربو جدید پیدا کنند و سعی کنند رابطه طولانی مدتی با مشتریان برقرار بازاریابی دیجیتال کنند. مهارت های عمومی این جا به کار می آیند. آنچه در ادامه می خوانید لیستی از مهم ترین مهارت های عمومی موردنیاز یک فریلنسر است که به کوشش تیم ناربو تهیه شده است.
1. مهارت بازاریابی دیجیتال های ارتباطی
هنگامی که به بازاریابی دیجیتال دنبال یک مشتری جدید هستید، باید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. اگر با یک دیدار اسکایپی راحت نیستید، پس احتمالا نمی توانید کارهای زیادی پیدا کنید. با اندکی تلاش و تمرین می توانید بر تماس های ویدویی مسلط شوید. مهارت های ارتباطی فقط به تماس های ویدیویی محدود نمی شوند، ارتباط های نوشتاری هم مهم هستند. گاه بازاریابی دیجیتال برای ارتباط با مشتری باید توضیحاتی به صورت مکتوب ارایه کنید. در این هنگام باید مراقب باشید همه چیز را واضح و کامل توضیح دهید و از اشتباهی که موجب سوءتفاهم یا برداشت غلط شود، بپرهیزید.
2. مهارت های سفارش بازاریابی دیجیتال در ناربو مدیریت استرس
در حوزه فریلنسینگ رقابت زیادی وجود دارد. بازاریابی دیجیتال حتی هنگامی که بهترین کار را ارایه می کنید، بازهم ممکن است مشتری شما به فریلنسری مراجعه کند که کار شما را با قیمت کمتری انجام میدهد. در چنین موقعیتی دستمزد خود را کاهش می دهید یا روی دستمزدی که بازاریابی دیجیتال متناسب با توانایی های شماست پافشاری می کنید؟ اگر مشتری هایتان را از دست بدهید چه می کنید؟ اگر بخواهید بازاریابی دیجیتال پروژه ای را نپذیرید در صورتی که مشتری خیلی خوبی دارید، چگونه رفتار می کنید؟
استرس یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی فریلنسرها است. اگر بهترین مشتری را می خواهید باید در حوزه تخصصی خود بهترین باشید. باید در فضای رقابتی کار کنید. هنگامی که روی پروژه ای با زمان محدود بازاریابی دیجیتال کار می کنید ممکن است مجبور شوید تمام روز را در یک اتاق در بسته بمانید. بدون مهارت های مدیریت استرس، زیر فشار این همه استرس و نگرانی له می شوید! باید یوگا کار کنید، به موسیقی های آرامش بخش گوش دهید، بازاریابی دیجیتال مدیتیشن کنید، زمانی را به دوستان و خانواده اختصاص دهید و درنهایت فراموش نکنید که زندگی پشت در اتاق منتظر شماست.
3. مهارت های کار گروهی
بازاریابی دیجیتال
تقریبا همه پروژه های فریلنسینگ مبتنی بر کار گروهی هستند. شخصی مسئول طراحی گرافیک است، فریلنسر بعدی فرایند طراحی وب را برعهده می گیرد، نفر بعدی محتوا تولید می کند، یک متخصص بازاریابی به دنبال ارتقای فروش است و رهبر گروه همه این بخش ها را مدیریت می کند. بازاریابی دیجیتال هر پروژه موفق مبتنی بر یک همکاری صمیمانه است. به عنوان عضوی از گروه باید بیاموزید چگونه در یک تیم رفتار کنید، نقش خود را در زنجیره بدانید، بهترین کار را ارایه دهید و با دیگر اعضای گروه هماهنگ باشید.
4. مهارت نظم
بسیاری از افراد به سراغ فریلنسینگ می روند چون فکر می کنند هر گاه بخواهند بازاریابی دیجیتال کار می کنند. اما اگر می خواهید فریلنسر خوبی باشید و پول مناسبی از این کار دربیاورید، باید یک برنامه مشخص داشته باشید. هرچه منظم تر باشید و برنامه کاری دقیق تری داشته باشید، در یک روز کارهای خوب بیشتری می توانید انجام دهید. درنتیجه پول بیشتری هم کسب خواهیدکرد. وقتی تحت نظارت مستقیم نیستید و می توانید بازاریابی دیجیتال هرطور می خواهید کار کنید، منظم بودن کار دشوارتری است. اما حواستان به موعد تحویل کار باشد!
5. مهارت های حل مسئله
احتمالا وقتی رزومه می نوشتید درمورد مهارت حل مسئله هم حرف زده اید. مهارت حل مسئله، مهارت مهمی است که هر بازاریابی دیجیتال مدیر هنگام استخدام به آن توجه دارد. اما آیا واقعا حل مسئله را درک می کنید و توانایی حل مسئله دارید یا فقط می خواستید روزمه پربارتری داشته باشید؟
مهارت حل مسئله شامل بازاریابی دیجیتال توانایی تشخیص مشکل، تجزیه و تحلیل و ارایه راه حل های مناسب برای آن است. به عنوان یک فریلنسر با مشکلات زیادی روبه رو خواهیدشد. گاه ممکن است یک پروژه را نفهمید، ممکن است نتوانید کار را در موعد مقرر تحویل بازاریابی دیجیتال دهید، ممکن است مشتری پول را نپردازد، ممکن است کیفیت کار خوب نباشد. باید همه این مشکلات را به موقع دریابید و پیش از این که یک دردسر جدی درست کنند، راه حلی برایشان پیدا کنید. هرچه در مواجه با مشکلات انعطاف بازاریابی دیجیتال پذیرتر باشید، در موقعیت های مختلف واکنش های بهتری خواهیدداشت.
حتی اگر مهارت های عمومی خوبی داشته باشید، باز هم جای پیشرفت و بهتر شدن بازاریابی دیجیتال هست. ساخت یک شخصیت فریلنسر مانند یک سفر چالش برانگیز است. هر روز باید بهتر شوید و بهتر عمل کنید. بر مهارت هایی که در این مطلب لیست کردیم تمرکز کنید و سعی کنید بهتر شوید. تفاوت را در دنیای کسب وکارتان خواهیددید.