بازاریابی دیجیتالی چیست؟

به تبلیغ و فروش محصولات و خدمات با استفاده از شیوه های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی جستجو و بازاریابی ایمیلی، بازاریابی دیجیتال می گوییم.
اگر در عرصه بازاریابی دیجیتال تازه کار باشید، احتمالا این تعریف شما را متحیر می کند.
اما بازاریابی دیجیتال از بسیاری جنبه با بازاریابی سنتی تفاوتی ندارد. در هر دو مدل بازاریابی، سازمان‌ های هوشمند به دنبال توسعه روابط سودمند دو جانبه با چشم انداز، مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل هستند.

به آخرین خرید مهم خود فکر کنید. شاید خانه خریده باشید، تعمیرکاری برای تعمیر سقف خانه استخدام کرده باشید یا تامین کننده کاغذ محل کارتان را تغییر داده باشید.
صرف نظر از ماهیت آنچه خریده اید، احتمالا ابتدا در اینترنت جستجو کرده اید تا بهترین گزینه ها را بیابید. سپس براساس مطالبی که در اینترنت خواندید، مشورت با دوستان و خانواده، راه کار ها، ویژگی ها و قیمت گذاری ها تصمیم نهایی را گرفته اید.

امروزه بسیاری از تصمیم های خرید از یک جستجوی آنلاین آغاز می شوند. به همین دلیل است که بدون در نظر گرفتن آنچه می فروشید، حضور آنلاین ضروری است. حضور آنلاین فعال و قوی از چند طریق مهم است؛

  • آگاهی و مشارکت را قبل و بعد از فروش ساده تر می کند.
  • می توانید خریداران جدید را به طرفداران متعصب تبدیل کنید که بیشتر و بیشتر خرید می کنند.
  • می توانید از همه مزایای تبلیغات دهان به دهان و اشتراک اجتماعی بهره مند شوید.

با این حال باید دقت داشته باشید که بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است. پادکست ها، وبلاگ نویس ها و کاربران شبکه های اجتماعی یک هفته درباره یک ابزار یا روش حرف می زنند و هفته بعد خبری از آن نیست. 
نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که امروزه بازاریابی دیجیتال بیشتر روی اصول بازاریابی بنا شده و کمتر از دنیای دیجیتال سخن می گوید.
هدف اصلی این یادداشت توضیح ابهام های موجود درباره روش های تجاری است. جایگاه ما در تقابل با موج های تبلیغاتی پر زرق و برق ناگهانی است. ما از مبانی و اصول حرف می زنیم. 
چنان که در ادامه خواهید دید، این اصول اساسی بازاریابی دیجیتالی برای رشد تجاری امروز، فردا و سال های آینده کسب و کار شما حیاتی هستند. هر اصل در یک فصل از بهترین راهنمای بازاریابی دیجتال بررسی می شود.

آنچه در راهنمای بازاریابی دیجیتال یاد می گیرید

در هر فصل چهار جنبه کلیدی یک استراتژی بررسی می شود:

  •  روش ها: استراتژی ها و فرایندی که برای اجرا در کسب و کار خود طراحی و اجرا می کنید. از آن جا که در بازاریابی دیجیتال اجرای یک استراتژی اهمیت کلیدی دارد، بخش عمده هر فصل به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.
  •  سنجه ها: اعدادی که برای اندازه گیری موفقیت یا پیدا کردن ضعف ها بررسی می کنید.
  •  زبان: اطلاحات تخصصی که متخصص ها استفاده می کنند. آشنایی با این واژه ها و اصطلاحات کمک می کند هوشمندانه ارتباط برقرار کنید، حتی اگر خود متخصص این حوزه نمی دانید.
  •  نقش ها: افراد حاضر در سازمان که مسئول طراحی و اجرای تاکتیک ها هستند.

این راهنما براساس یک فرایند منطقی تنظیم شده است. می توانید به مطلب های بعدی بروید و مطالب را به ترتیبی که دوست دارید بخوانید، اما بهتر است از فصل بندی ارایه شده پیروی کنید. هر مطلب را بخوانید و نکته های آن را یاد بگیرید. سپس روش ها و تاکتیک هایی را که آموخته اید در کار خود پیاده کنید. وقتی به کل مطلب مسلط شدید، فصل بعد را آغاز کنید. اگر بر روی هرکدام از نکته هایی که می آموزید تمرکز کنید، از پیشرفت خود شگفت زده خواهیدشد. تیم بازاریابی دیجیتال ناربو برای ارتقای مهارت های بازاریابی دیجیتال همراه شماست.

سفارش بازاریابی دیجتال در ناربو

برگرفته از وبلاگ ناربو؛

هنگامی که در حوزه خاصی متخصص محسوب می شوید، حتما مهارت های لازم برای انجام موفق پروژه های آن حوزه را دارید. فریلنسینگ به طورکلی بر این پیش فرض بنا شده است؛ انجام کاری که در آن مهارت دارید و کسب پول از آن.

 اما نکته این است که فریلنسرها هم مانند کارمندان اداره ها باید مهارت های عمومی را بدانند. آنها باید وارد بازار رقابت شوند، مشتری های تعرفه های بازاریابی دیجیتال در ناربو جدید پیدا کنند و سعی کنند رابطه طولانی مدتی با مشتریان برقرار بازاریابی دیجیتال کنند. مهارت های عمومی این جا به کار می آیند. آنچه در ادامه می خوانید لیستی از مهم ترین مهارت های عمومی موردنیاز یک فریلنسر است که به کوشش تیم ناربو تهیه شده است.

1. مهارت بازاریابی دیجیتال های ارتباطی

هنگامی که به بازاریابی دیجیتال دنبال یک مشتری جدید هستید، باید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. اگر با یک دیدار اسکایپی راحت نیستید، پس احتمالا نمی توانید کارهای زیادی پیدا کنید. با اندکی تلاش و تمرین می توانید بر تماس های ویدویی مسلط شوید. مهارت های ارتباطی فقط به تماس های ویدیویی محدود نمی شوند، ارتباط های نوشتاری هم مهم هستند. گاه بازاریابی دیجیتال برای ارتباط با مشتری باید توضیحاتی به صورت مکتوب ارایه کنید. در این هنگام باید مراقب باشید همه چیز را واضح و کامل توضیح دهید و از اشتباهی که موجب سوءتفاهم یا برداشت غلط شود، بپرهیزید.

2. مهارت های سفارش بازاریابی دیجیتال در ناربو مدیریت استرس

در حوزه فریلنسینگ رقابت زیادی وجود دارد. بازاریابی دیجیتال حتی هنگامی که بهترین کار را ارایه می کنید، بازهم ممکن است مشتری شما به فریلنسری مراجعه کند که کار شما را با قیمت کمتری انجام میدهد. در چنین موقعیتی دستمزد خود را کاهش می دهید یا روی دستمزدی که بازاریابی دیجیتال متناسب با توانایی های شماست پافشاری می کنید؟ اگر مشتری هایتان را از دست بدهید چه می کنید؟ اگر بخواهید بازاریابی دیجیتال پروژه ای را نپذیرید در صورتی که مشتری خیلی خوبی دارید، چگونه رفتار می کنید؟

استرس یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی فریلنسرها است. اگر بهترین مشتری را می خواهید باید در حوزه تخصصی خود بهترین باشید. باید در فضای رقابتی کار کنید. هنگامی که روی پروژه ای با زمان محدود بازاریابی دیجیتال کار می کنید ممکن است مجبور شوید تمام روز را در یک اتاق در بسته بمانید. بدون مهارت های مدیریت استرس، زیر فشار این همه استرس و نگرانی له می شوید! باید یوگا کار کنید، به موسیقی های آرامش بخش گوش دهید، بازاریابی دیجیتال مدیتیشن کنید، زمانی را به دوستان و خانواده اختصاص دهید و درنهایت فراموش نکنید که زندگی پشت در اتاق منتظر شماست.

3. مهارت های کار گروهی

بازاریابی دیجیتال 

تقریبا همه پروژه های فریلنسینگ مبتنی بر کار گروهی هستند. شخصی مسئول طراحی گرافیک است، فریلنسر بعدی فرایند طراحی وب را برعهده می گیرد، نفر بعدی محتوا تولید می کند، یک متخصص بازاریابی به دنبال ارتقای فروش است و رهبر گروه همه این بخش ها را مدیریت می کند. بازاریابی دیجیتال هر پروژه موفق مبتنی بر یک همکاری صمیمانه است. به عنوان عضوی از گروه باید بیاموزید چگونه در یک تیم رفتار کنید، نقش خود را در زنجیره بدانید، بهترین کار را ارایه دهید و با دیگر اعضای گروه هماهنگ باشید.

4. مهارت نظم

بسیاری از افراد به سراغ فریلنسینگ می روند چون فکر می کنند هر گاه بخواهند بازاریابی دیجیتال کار می کنند. اما اگر می خواهید فریلنسر خوبی باشید و پول مناسبی از این کار دربیاورید، باید یک برنامه مشخص داشته باشید. هرچه منظم تر باشید و برنامه کاری دقیق تری داشته باشید، در یک روز کارهای خوب بیشتری می توانید انجام دهید. درنتیجه پول بیشتری هم کسب خواهیدکرد. وقتی تحت نظارت مستقیم نیستید و می توانید بازاریابی دیجیتال هرطور می خواهید کار کنید، منظم بودن کار دشوارتری است. اما حواستان به موعد تحویل کار باشد!

5. مهارت های حل مسئله

احتمالا وقتی رزومه می نوشتید درمورد مهارت حل مسئله هم حرف زده اید. مهارت حل مسئله، مهارت مهمی است که هر بازاریابی دیجیتال مدیر هنگام استخدام به آن توجه دارد. اما آیا واقعا حل مسئله را درک می کنید و توانایی حل مسئله دارید یا فقط می خواستید روزمه پربارتری داشته باشید؟

مهارت حل مسئله شامل بازاریابی دیجیتال توانایی تشخیص مشکل، تجزیه و تحلیل و ارایه راه حل های مناسب برای آن است. به عنوان یک فریلنسر با مشکلات زیادی روبه رو خواهیدشد. گاه ممکن است یک پروژه را نفهمید، ممکن است نتوانید کار را در موعد مقرر تحویل بازاریابی دیجیتال دهید، ممکن است مشتری پول را نپردازد، ممکن است کیفیت کار خوب نباشد. باید همه این مشکلات را به موقع دریابید و پیش از این که یک دردسر جدی درست کنند، راه حلی برایشان پیدا کنید. هرچه در مواجه با مشکلات انعطاف بازاریابی دیجیتال پذیرتر باشید، در موقعیت های مختلف واکنش های بهتری خواهیدداشت. 

حتی اگر مهارت های عمومی خوبی داشته باشید، باز هم جای پیشرفت و بهتر شدن بازاریابی دیجیتال هست. ساخت یک شخصیت فریلنسر مانند یک سفر چالش برانگیز است. هر روز باید بهتر شوید و بهتر عمل کنید. بر مهارت هایی که در این مطلب لیست کردیم تمرکز کنید و سعی کنید بهتر شوید. تفاوت را در دنیای کسب وکارتان خواهیددید.