آموزش کارآفرینی

امروز عصر فرصت‌های بی‌نظیر برای نوآوری است و بیش از هر زمان، محصول‌های جدید ساخته‌می‌شود؛ اما بیشتر این محصول‌ها شکست می‌خورند. این شکست به دلیل ناتوانی ما در تکمیل طرحی که اقدام به ساخت آن کرده‌ایم نیست؛ بلکه دلیل آن هدر دادن منابعمان است. اکثر کارآفرین ها پول، زمان و انرژی خود برای ساخت یک محصول اشتباه هدر می دهند. آن‌چه نیاز است یک فرآیند سیستماتیک برای سرعت بخشیدن اعتبارسنجی ایده‌های جدید و بالا بردن شانس موفقیت است، که این وعده‌ی کتاب «Running Lean» یا همان «اجرای ناب» است. 

 Ash Maurya، بنیان‌گذار استارتاپ Spark59، در مورد چگونگی شروع یا رشد یک کسب‌وکار بر اساس اصول ناب اریک ریس در کتاب «The Lean Startup»، بحث می‌کند. این کتاب روندی گام به گام به شما ارائه می دهد تا بتوانید از ایده اولیه خودتان شروع کرده و لایه لایه ریسک های مختلف را برطرف بکنید. بنابراین، می توان آن را مکمل کاربردی کتاب کارآفرینی دانست.اجرای ناب بر اساس سه اصل فراگیر بنا شده است:

  1. اول اینکه باید حتما طرح اولیه خودتان را روی کاغذ بیاورید. این کار باعث می شود که ذهنتان منظم تر شده و از ایده های خیالی خارج شوید. به علاوه اینکه می توانید طرحتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار با استفاده از بوم نابانجام می شود که یکی از ابزارهایی است که این کتاب در اختیارتان می گذارد. 
  2. گام دوم شناسایی پرخطرترین بخش های طرح است. برای ایجاد یک محصول موفق باید ریسک را کاهش داد. استارتاپ ماهیتی پرریسک دارد و کار واقعی ما این است که ریسک را گام به گام کاهش دهیم. کتاب اجرای ناب به شما یاد می دهد که چگونه ریسک های مشتری، بازار و محصولاتان را کاهش دهید. 
  3. گام سوم انجام آزمایش های نظام مند است. تا این مرحله، تمام تفکرهایی که داشته ایم، صرفاً فرضیه هستند و باید دید که چقدر در دنیای واقعی عملی می شوند. برای این کار باید آزمایش انجام دهیم. کتاب استارتاپی ناب چرخه ای برای یادگیری دارد که از سه گام ساخت، اندازه گیری و یادگیری تشکیل شده است. باید با طی کردن این چرخه ایده های خودمان را تست کنیم. 
  4.  آقای مترجم

سریال های انگلیسی برای تقویت زبان مدیران

8- سریال علوم‌ غریبه (FRINGE)

فرینج یک سریال علمی-تخیلی آمریکایی است. دو قسمت اول این سریال پرخرج‌ترین قسمت‌ سریال‌های تاریخ سریال‌سازی هستند. این سریال نامزد بیش از 40 جایزه شده‌است. نقش اصلی این سریال یک مامور اف‌بی‌آی است که در بخش سری این اداره موظف است معماهای جنایی مربوط به مسائل فراطبیعی را بررسی کند و به ثبت سفارش ترجمه فارسی به انگلیسی بپردازد. او در این راه از یک نابغه علمی با اختلالات روانی کمک می ‌گیرد. این مامور اف‌بی‌آی پس از مدتی متوجه می‌شود همه جنایات انجام شده با یک نخ باریک به یکدیگر مربوط هستند. در تلاش برای یافتن این نخ نامرئی متوجه می‌شود دشمنی میان این جهان و جهان موازی باعث بسیاری از این جنایات است. از آن‌جا که نقش‌های اصلی این سریال را بازیگران استرالیایی و کانادایی ایفا می‌کنند، می‌توانید با تماشای این سریال لهجه استرالیایی و لهجه کانادایی خود را تقویت کنید. این سریال در 5 فصل پخش شده‌است. این سریال انگلیسی برای تقویت زبان شما را با مسائل فراطبیعی و نظریه جهان های موازی آشنا می کند.

علوم غریبه در IMDB

9- سریال خانه پوشالی (HOUSE Of CARDS)

خانه پوشالی یک سریال سیاسی آمریکایی در 65 قسمت است. این سریال برگرفته از یک سریال بریتانیایی با ترجمه دقیق همین نام و نیز رمانی با همین نام نوشته مایکل دابز است. تا کنون 5 فصل از این سریال که به رقابت‌های سیاسی آمریکا می‌پردازد، پخش شده‌است. از نکته‌های جالب این سریال می‌توان به تفاوت مترجم فارسی به انگلیسی در هر قسمت از سریال اشاره کرد. این سریال انگلیسی برای تقویت زبان شما را با اصطلاحات سیاسی نیز آشنا می کند.

خانه پوشالی در IMDB

با تماشای این سریال ها می توانیم زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم. شما هم سریال های مفیدی که برای تقویت زبان انگلیسی می شناسید معرفی کنید. البته فقط تماشا کردن فیلم یا سریال به تقویت زبان کمک نمی کند. بلکه باید بدانیدچگونه دیدن فیلم و سریال به تقویت زبان انگلیسی کمک می کندآقای مترجم در راه یادگیری زبان انگلیسی همراه شماست.

سریال های انگلیسی برای تقویت زبان